lördag 31 mars 2007

Paragrafrytteri gör att danskväll upphör

Man kan tycka att detta är "storm i ett vattenglas", och det kanske det också är, men det gäller att belysa detta som förekommer, och som gör att det slår mot dansbandsbranschen.

Detta gäller Fyris Park i Uppsla, och föreningen Dansens Vänner som anordnar dans på tisdagar, men inte nu kan fortsätta bedriva den, då Skatteverket kräver in moms, med sin motivering att nöjesdansen inte anses som allmännyttig.

Det är på tiden att dansen accepteras som allmännyttig och som social friskvård för människan, och borde rätteligen momsbefrias, för detta att få dansa betyder så mycket för så många människor.
Istället borde dessa danser uppmuntras, och inte på detta vis som nu har gjorts straffas ekonomiskt
Protestera och tyck gärna till ni alla dansvänner som läser detta.

1 kommentar:

  1. Jag själv är inte mycket för att dansa, men jag bor i uppsala och har en mor som började gå på fyrispark efter en tid när farsan gick bort (jag och några vänninor uppmanade henne) för att inte bli så ensam (jag har familj själv och försöker hinna med alla). Dessutom kör jag taxi, mao jag kör folk (jag det är folk och inte gammlingar) för att få träffas och få ett avbrott i vardagen.
    Det är för jä-igt att allmänhet ska få stryka på foren men halvtaskiga bandyspelare och klubbar som går i tokförluster ska få uppskov, stöd och avskrivningar.
    / Matte

    SvaraRadera